poniedziałek, 16 września 2013

Po co mi odblask, lepszy czarny worek


Nie wiem, dlaczego wśród ludzi panuje takie przeświadczenie, że mnie to nie dotyczy. Owszem, jeśli idziesz poboczem drogi bez odblasków po zmroku, to właśnie DOTYCZY TO CIEBIE. Aktualnie dorośli nie mają obowiązku nosić odblasków po zmroku (poza terenem zabudowanym), chociaż poprawka wejdzie, ale dopiero w przyszłym roku. Jak podwyższać podatki, to ustawa obowiązuje już zaraz, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to się nigdy nie spieszą. No niestety, długie dni się skończyły, szybciej robi się ciemno, niektórzy już po zmroku wracają do domu ze szkoły, pracy, z imprezy, od koleżanki etc. To naprawdę taki przypał przypiąć sobie coś odblaskowego albo nałożyć kamizelkę? Zestaw odblasków na fotce wyżej kosztował 2,50 zł, a odblaski do przypięcia dostaniecie nawet w Drogerii Natura. Ja odblaski noszę nawet w terenie zabudowanym, bo niekiedy braknie chodnika (o czym nieraz się przekonałam). Bez elementów odblaskowych jesteście widoczni z paru metrów, a przy gorszej pogodzie to prawie w ogóle was nie widać. Kierowca nie zawsze ma możliwość odbicia w drugą stronę. Pomyślcie nad tym.
Drodzy piesi - hasło WIĘCEJ WYOBRAŹNI tyczy się również was.


Tyle w temacie.

10 komentarzy:

  1. święta prawda, podpisuję się pod tym :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda, jako kierowca mogę śmiało napisać że odblask dużo daje... nie raz już spotkałam się z tym że ktoś wychodzi sb na drogę i ciężko go zauważyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. absolutnie się zgadzam, brak wyobraźni pieszych jest zatrważający, uważają, że kierowca MA ciebie widzieć i koniec.

    OdpowiedzUsuń
  4. Popieram całkowicie! To straszne jak ludzie nie dbają o własne bezpieczeństwo a potem mają wielkie pretensje o to,że ktoś ich "otrąbił".
    Słuszny post, brawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie tam do twarzy w czerni :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację :)
    Ale skąd pomysł na taką notkę z apelem ?:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post :) niektórym przypomni o zadbaniu o własne dobro :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)