niedziela, 19 stycznia 2014

Za kogo ty się uważasz?

Hej :)
Dziś krótko o książce, którą niedawno Wam pokazywałam. Pomimo 350 stron bardzo szybko ją pochłonęłam, bardzo mnie wciągnęła. Jest to zbiór dziesięciu opowiadań Za kogo ty się uważasz? Alice Munro.


Przyznam się bez bicia, że pewnie gdyby nie Nobel, o kanadyjskiej autorce bym nie usłyszała. Jednak dzięki pani doktor, która na jednych zajęciach zwróciła moją uwagę na Alice Munro, na kolejnych miałam już przyjemność przeczytać po białorusku ciekawe opowiadanie Red dress - 1946. Jak tylko zobaczyłam, że książka z innymi opowiadaniami jest w Biedronce, poprosiłam mamę, by mi ją sprezentowała.
Za kogo ty się uważasz? to 10 opowiadań o Rose i jej życiu. W utworach Alice Munro nie ma wartkiej akcji, bohaterki to zwykłe kobiety mieszkające w małych miejscowościach lub wioskach. W książce urzekła mnie jedna rzecz - skomplikowana osobowość bohaterki i nie do końca jasne zakończenie. Lubię rozmyślać, co mogłoby być dalej, albo dlaczego bohaterka postąpiła tak, a nie inaczej. I to jest właśnie styl Munro, wszystko dzieje się powoli, najważniejsza jest bohaterka, jej zachowania, jej osobowość. I nawet codzienne czynności przestają być takie zwykłe...

Jeśli macie chęć poczytać coś Alice Munro - w najnowszym Twoim Stylu jest dołączona książeczka z siedmioma opowiadaniami autorki. Cena: 7.90, a czytania macie, że hoho!

4 komentarze:

  1. Gdyby nie to, że na egzaminy mam do przeczytania 1763863289 książek (filologia polska), to już dawno byłaby moja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha znam ten ból :) Sama jestem po filologii polskiej :P Ach, to były czasy!
    Opowiadań Munro nie znam, ale z przyjemnością bym coś skubnęła. Poszukam - może w sieci coś znajdę.
    Pozdrawiam, WingsOfEnvy Blog
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale może kiedyś wezmę się za nią :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)