poniedziałek, 17 lutego 2014

Kryolan - Podręcznik charakteryzacji

Hej!
Dzisiaj zapowiadana niedawno recenzja książki Kryolan - Podręcznik charakteryzacji. Jak wspominałam w jednym z hauli, bardzo mi się spodobała zabawa nad Upiorem i postanowiłam czegoś się dowiedzieć o charakteryzacji. Książkę kupiłam w sklepie Ladymakeup za 35 złotych (+wysyłka). Zamówienie złożyłam w piątek przed południem, w sobotę wieczorem paczka była w Paczkomacie :) 
Przyznam się, że mimo wszystko długo zastanawiałam się nad zakupem, bo nie znalazłam żadnej recenzji i nie wiedziałam, czego się spodziewać. Wiedziałam jedynie, że wszystko jest omówione na produktach firmy Kryolan.

Co znajdziemy w książce? Między innymi:
-rodzaje podkładów (przygotowywanie makijażu na bazie tłustego podkładu i podkładu w kompakcie)
-rozjaśnianie i cieniowanie 
-proces postarzania
-przyklejanie zarostu
-włosy i peruki, nakładanie łysin
-ożywianie twarzy za pomocą efektów trójwymiarowych
-maski i elementy z pianki
-blizny, rany, krwawienia
-przykłady charakteryzacji

Okładka książki z przodu:


 i z tyłu:

 W środku:


Przykładowe strony:








Książka ma 162 strony, jest to format A5, ma ładny błyszczący papier, miękką okładkę, całość jest poklejona. Na zdjęciach wyżej możecie zobaczyć, że książka mi się już złamała i musiałam ją skleić, by nie zgubić stron.
Czytając ten podręcznik natknęłam się na kilka błędów, nieścisłości, trafił się (o zgrozo!) nawet błąd ortograficzny - porządany efekt. Nie wiem, co tłumacz miał na myśli: pożądany, porządny, a może to coś związanego z porządkami na wystruganej (tfu! wyrzeźbionej) twarzy obsypanej pudrem translucentnym by osiągnąć efekt matowości?
No dobrze, ale co z treścią? Jest dużo informacji, które mogą przydać się osobie początkującej. Są przykłady na rysunkach, efekt postarzania jest przedstawiony na zdjęciach. Ze zdjęć dowiemy się też na przykład jak nakładać łysinę albo jak przygotować zarost na modelu głowy. Informacje są uporządkowane, jest indeks i można wszystko łatwo znaleźć. Samych gotowych charakteryzacji jest niewiele, brakuje zdjęć krok po kroku. Są za to opisy. Mnie bardzo spodobały się przykłady związane z rozjaśnianiem i cieniowaniem - czyli gdzie, co, jak i dlaczego.
Ja z zakupu jestem zadowolona. Co prawda w książce nie ma wszystkiego, co chciałabym wiedzieć - ale to tylko zachęca mnie do rozszerzania wiedzy :)

3 komentarze:

  1. Ciekawa książka, kręcą mnie te tematy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tej recenzji myślę, że jednak nie skuszę się na nią, miałam nadzieję, na zdjęcia krok po kroku, bo chyba właśnie to jest ważne dla początkujących.
    I jak piszesz, samych gotowych charakteryzacji jest niewiele, a z reguły właśnie dla nich kupuję gazetę/książkę, aby się zainspirować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś tak średnio zachęca do kupienia :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)