czwartek, 6 marca 2014

Rae Morris - Makijaż w mgnieniu oka

Heeej! :)
Mam dzisiaj dla Was recenzję książki, którą obiecałam w poście zakupowym. Czaiłam się na tę pozycję bardzo długo, zawsze były ważniejsze wydatki. Ale dzięki temu, że Empik wprowadził możliwość zapłaty za produkty punktami payback, mogłam ją sobie w końcu zamówić. Książka kosztuje 18,49 zł (1849 punktów), dostawa do salonu jest gratis. Na Allegro cena jest podobna, około 20 złotych (wraz z wysyłką).

Rae Morris, Makijaż w mgnieniu oka. Piękny wygląd w kilka minut.

wydawnictwo Galaktyka



Książka ma 96 stron, jest w miękkiej okładce, a strony są zszyte co bardzo mnie cieszy, bo mi się nic nie rozpada. Jest to trochę większy format niż A5. A co mamy w środku?









W książce są następujące rozdziały:
-Błyskawiczne poprawki
-Przygotowanie skóry i podkład
-Oczy
-Tabele kolorystyczne cieni
-Ekspresowy makijaż

Książkę rozpoczyna króciutki rozdział na temat poprawek. Znajdziemy tam listę kosmetyków, które będą niezbędne do ekspresowego makijażu i pielęgnacji (ta lista jest całkiem spora) oraz porady, jak takie poprawki szybko wykonać (Skóra, Oczy, Usta, Dłonie, Włosy, Po godzinie 17).

Kolejny rozdział to Przygotowanie skóry i podkład. Autorka twierdzi, że dzięki jej wskazówkom czas potrzebny do nałożenia makijażu można skrócić o połowę. Dla zabieganych kobiet to bardzo dobra rzecz. Jest tu trochę teorii jak szybko przygotować skórę i jak ją pielęgnować, jak dobrać i aplikować podkład, maskować niedoskonałości. Cztery strony są poświęcone rozświetlaniu (tak, tak - samemu rozświetlaniu, o brązerze nic nie ma).

W trzecim rozdziale autorka pokazuje rodzaje sztucznych rzęs oraz jak regulować brwi i jakich błędów unikać. Przykłady są omówione na zdjęciach.

Bardzo przydatne są tabele kolorystyczne cieni. Autorka na ilustracjach pokazuje, które kolory dopełnią kolor tęczówki, a które ją podkreślą. Niestety - nie ma nic o szarych oczach...

Ostatni rozdział zawiera 25 ekspresowych makijaży zarówno dla młodszych i starszych pań o różnych kolorach skóry. To mi się bardzo podoba, bo każda kobieta znajdzie tu coś dla siebie. Każdy makijaż zawiera opis, zdjęcia krok po kroku oraz duże zdjęcie efektu końcowego. Piękne fotografie wykonał Steven Chee.

Książka bardzo mi się podoba, jest pełna inspiracji. Rae Morris pokazuje, że nie potrzeba dużo czasu na wykonanie makijażu. Wystarczy kilka minut, by wyglądać seksownie, elegancko, świeżo czy subtelnie. Propozycje są różne, od delikatnych po wyraziste. Świetna pozycja dla kobiet, które chcą pięknie wyglądać w mgnieniu oka :)


2 komentarze:

  1. Czekałam na tę recenzję :D Zachęcasz do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio się nad nią zastanawiałam i chyba jednak zamówię ; )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)