poniedziałek, 15 września 2014

"Ziołowe SPA. Poradnik urody" - książka

Hej! 
Dzisiaj nieco nietypowa notka, bo tym razem pokażę Wam książkę, ale wciąż jesteśmy w temacie kosmetyków! Bardzo lubię szwendać się po księgarniach, a pewnego razu zajrzałam do księgarni Lubię Czytać (na Krakowskim Przedmieściu 58 w Lublinie) i dojrzałam książkę z przepisami na kosmetyki. Wiedziałam, że musi być moja i kilka dni później miałam ją już w łapkach. Kosztowała 25 złotych.
Teresa Lewkowicz-Mosiej "Ziołowe SPA. Poradnik urody", Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, 2014:





Książka ma 228 stron, jest w twardej okładce, ma śliskie strony - bardzo ładnie się prezentuje. To tyle o wyglądzie :D W środku znajdziemy przepisy, mnóstwo przepisów na przeróżne kosmetyki do twarzy, ciała, włosów. Na końcu książki znajdują się opisy roślin używanych w kosmetyce - są informacje gdzie rosną, jak działają i co można wykorzystać do produkcji.
Jeśli chodzi o przepisy, jest ich cała masa i każdy znajdzie coś dla siebie i swojego typu skóry. Każdy przepis zawiera listę składników oraz krótki i zwięzły opis. Jest podział na typy skóry czy włosów, a wszystko można znaleźć w spisie treści lub szczegółowym spisie przepisów. Książka zawiera także masę kolorowych i ładnych zdjęć roślin czy kosmetyków. Bardzo mi się to podoba, że nie ma samego tekstu, jakoś ładniej to wygląda ze zdjęciami :)
Jak dla mnie jest to bardzo fajna pozycja dla osób interesujących się naturalną pielęgnacją. Bez problemu można zrobić samemu własne kosmetyki z roślin, które mamy w ogródku (możemy je też zakupić w razie potrzeby). Ja na razie nie wszystkie kosmetyki z przepisów mogę zrobić, ale mój własny ogródek jest już tylko kwestią czasu, więc ruszam z produkcją :) Zakup książki był bardzo trafiony, mam wszystko w jednym miejscu. Jeśli ktoś też lubi tworzyć własne kosmetyki, to polecam zajrzeć i poczytać :)

Spis treści dla zainteresowanych:
O autorce
Wstęp (Naturalne kosmetyki dawniej, Aktywne związki w roślinach, Forma kosmetyków ziołowych, Niezbędne akcesoria)
Pielęgnacja twarzy (Cera normalna - oczyszczanie, toniki i lotiony, kremy, maseczki i okłady; Cera sucha - oczyszczanie, toniki i lotiony, kremy, maseczki; Cera tłusta - oczyszczanie, toniki i lotiony, kremy, maseczki i kompresy; Cera mieszana - oczyszczanie, toniki i maseczki; Cera naczynkowa - Oczyszczanie, toniki i lotiony, kremy i maseczki; Cera dojrzała - oczyszczanie, toniki i lotiony, kremy; Cera uszkodzona przez słońce; Przebarwienia skóry)
Pielęgnacja oczu i skóry wokół nich
Pielęgnacja ust, zębów i jamy ustnej
Pielęgnacja włosów (Pielęgnacja włosów suchych, Pielęgnacja włosów tłustych, Środki przeciwłupieżowe, Środki do farbowania i układania włosów, Środki wzmacniające włosy)
Pielęgnacja dłoni, stóp i paznokci (Nagniotki i brodawki, Zwalczanie grzybicy stóp)
Pielęgnacja całego ciała (Kąpiele, Pielęgnacja skóry po kąpieli)
Rośliny używane w kosmetyce
Piśmiennictwo
Alfabetyczny spis przepisów
Alfabetyczny spis roślin

6 komentarzy:

  1. Jej, świetna pozycja! Poszukam jej w moim mieście, mam nadzieję, że uda mi się ją dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przydatna książka :) pewnie jest w niej pełno ciekawych przepisów "upiększających" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. całkiem fajna ta książka :) jak przetestujesz jakiś fajny własnoręcznie robiony kosmetyk, to mam nadzieję na ciekawą recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawdę są receptury? Musiałaś napisać to zdanie? Muszę kupić! Muszę, muszę!

    Dziękuję Ci (;

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się marzy jakaś książka o aloesie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)