poniedziałek, 13 października 2014

Wszechstronny produkt - Ocet jabłkowy

Cześć!
Witam Was w kolejnej części cyklu "Wszechstronny produkt". Dzisiaj udowodnię, że octu jabłkowego można używać nie tylko w kuchni i do płukanek :) Zapraszam do czytania!

Zastosowanie
Kuchnia
Ocet jabłkowy jest stosowany głównie w kuchni. Zawiera cenny potas (pomaga na pamięć, zaparcia pryszcze etc), ułatwia trawienie, ma w sobie cenną witaminę E, korzystnie wpływa na układ nerwowy i krążenia.

Pielęgnacja jamy ustnej
Płukanki z octu jabłkowego (1 łyk raz dziennie) zapobiegają paradontozie i usuwają przebarwienia.

Dodatek do kąpieli
Ocet dodany do kąpieli pomaga usunąć martwy naskórek. Dodatkowo uelastycznia i wygładza skórę, usuwa toksyny oraz działa przeciwzapalnie

Pielęgnacja twarzy
Ocet jabłkowy jest używany w pielęgnacji twarzy już od stuleci - ściąga rozszerzone pory, zwęża naczynia krwionośne i pomaga zachować wilgotność.

Pielęgnacja rąk i stóp
Ocet odmłodzi skórę rąk i stóp, pomoże usunąć martwy naskórek i wyleczy pęknięcia.

Pielęgnacja włosów
Ocet będzie niezastąpiony jako uzupełnienie kuracji przeciwłupieżowej. Użyty w płukance nada blask włosom i ożywi kolor.

I to tyle w tym temacie. Mam nadzieję, że wpis będzie przydatny :) Ocet jabłkowy można zrobić samemu, ale można go też kupić (m.in. w Rossmannie, większych sklepach spożywczych). Warto go mieć w domu :) A Wy do czego go używacie? :)

p.s. na Wasze komentarze odpowiem po wtorku :*

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie używałam octu jabłkowego po za kuchnią. Czas to zmienić. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam płukankę z octu jabłkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego ja nie wpadłam na to, żeby zrobić sobie z niego tonik? Dzięki za pomysł! Do tej pory używałam go do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja piłam go kiedyś z wodą i miodem bodajże, zawsze przed śniadaniem,żeby przyspieszyć przemianę materii :) pomogło, ale długo nie wytrzymałam, bo jednak w smaku jest paskudny.
    Za to koleżanka miała problem z pocącymi się dłońmi i pamiętam, że moczyła ręce w wodzie z octem, więc ocet jabłkowy ma jednak jeszcze więcej zastosowań ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ocet kupiłam niedawno i używam go jedynie jako płukanki do włosów. Nie zdawałam sobie sprawy z jego wszechstronnych właściwości. Szczególnie interesujące wydaj mi się działanie na twarz i jeśli nie będzie mnie za bardzo drażnił zapach, to może zostanie u mnie na dłużej w tej formie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)