sobota, 4 października 2014

Wszechstronny produkt - Olej rycynowy

Hej!
Dzisiaj kolejny post o wielofunkcyjnym produkcie. Tym razem na tapetę wezmę olej rycynowy :)

Zastosowanie
Medycyna
Od dawien dawna olej rycynowy jest stosowany jako silny środek przeczyszczający. Poza tym można go używać jako ciepłe okłady na bóle pleców, brzucha i głowy.
Pielęgnacja twarzy i ciała
Olej rycynowy jest wykorzystywany jako baza do Oil Cleansing Method (OCM), pomaga na trądzik i zapobiega zmarszczkom. Stosowany regularnie rozjaśnia przebarwienia, usuwa kurzajki i znamiona. Wcierany w popękane pięty czy suche łokcie przyspieszy regenerację skóry.
Pielęgnacja dłoni, stóp, paznokci
Olej pięknie nabłyszczy paznokcie, pomoże w usunięciu skórek, Może też być bazą okładów do stóp.
Pielęgnacja włosów
Olej rycynowy będzie dobrą bazą płukanek, kąpieli do włosów, maseczek. Ze względu na tępą konsystencję nie nada się natomiast do zabezpieczania końcówek. Poza tym nie sprawdzi się u wszystkich, bo może wysuszać włosy.
Pielęgnacja brwi i rzęs
Regularne stosowanie oleju rycynowego na brwi i rzęsy przyspieszy ich porost i sprawi, że będą gęstsze i grubsze.
Zastosowanie w domu
Mole nie znoszą zapachu oleju rycynowego, więc co jakiś czas warto odrobiną oleju przetrzeć szafy.

To wszystko, co przychodzi mi do głowy. Pamiętajcie, żeby nie oczekiwać cudów po pierwszym użyciu, bo tylko regularne stosowanie coś da :) Warto mieć olej rycynowy w domu, bo zawsze się do czegoś przyda.
Macie, używacie? :)

7 komentarzy:

  1. Mam, kupiłam nie dawno i dopiero zaczęłam używać, więc na razie cudów brak, na nie trzeba poczekać ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś aplikowałam olej rycynowy na skalp, ale przez jego tępą konsystencję straciłam zapał, olej się przeterminował i go wyrzuciłam. Ostatnio dowiedziałam się też, że moja koleżanka zabezpiecza nim końcówki - jej włosy są bardzo cienkie i jest ich mało objętościowo, nie chcę nawet myśleć, jak to może wyglądać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejku rycynowego używam do wzmacniania rzęs. Jestem na etapie obserwowania efektów. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pamiętam , że zawsze na treningach używałyśmy z dziewczynami olejku, żeby nam się buty nie ślizgały po parkiecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam aż tylu właściwości oleju rycynowego :) Dotychczas stosowałam go w OCM, do olejowania włosów, paznokci, rzęs i brwi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam olejek rycynowy na włosach :) u mnie na początku włosomaniactwa zdziałał cuda i pewnie nigdy nie przestanę go już stosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Często u mnie gości :) Do mieszanek olejowych, kiedyś używałam do brwi i rzęs :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)