środa, 17 grudnia 2014

Czym nakładać podkład?

Hej!
Nie od dziś wiadomo, że podkład powinien być nałożony perfekcyjnie i tak, żeby nie tworzył maski. Dlatego przygotowałam krótki post, w którym omówię akcesoria do jego nakładania i zawrę plusy oraz minusy używania danych narzędzi. Mam nadzieję, że ułatwi to komuś wybór :)

Palce
-najtańszy i szybki sposób nakładania podkładu
-łatwa aplikacja w okolicach nosa, oczu
-podkład łatwiej stapia się z twarzą
-część podkładu zostaje na palcach
-trzeba pamiętać o higienie, przydatne będą płyny i chusteczki antybakteryjne

Gąbka "jajo"
-pięknie nakłada podkład
-daje naturalny efekt nawet, gdy jest zbyt dużo produktu
-można jej używać także do nakładania cieni na sucho i mokro, różu i konturowania twarzy
-jeżeli jej nie umyjemy po użyciu, jest siedliskiem bakterii
-ciężko ją domyć w 100%, podkład zazwyczaj zostawia plamy
-mało praktyczna, jeśli malujemy nie tylko siebie
-łatwo się niszczy, starcza na kilka miesięcy
-"zjada" trochę podkładu
-oryginalne jajko Beauty Blender jest dość drogie i trudno dostępne, niewiele firm ma w swojej ofercie takie jajo

Gąbka do makijażu
-łatwo dostępne i niedrogie
-łatwa aplikacja
-higieniczne (zakładając, że 1 gąbeczka = 1 aplikacja)
-są jednorazowe, a jeżeli chcemy z nich jeszcze skorzystać trzeba je bardzo dokładnie umyć i zdezynfekować
-mogą "zjadać" sporo produktu
-są dostępne w różnych kształtach, jednak przy wyborze należy się kierować ilością "porów" (muszą być wyraźne) oraz odpowiednim dla nas kształtem
-szybko się niszczą

Pędzle do podkładu
-są wygodne, nie brudzą palców
-prawie nie "zjadają" podkładu
-można stopniować nimi krycie
-nie ma problemu z dostępnością, jest duży wybór różnych rodzajów w różnych cenach
-mogą posłużyć nie tylko do podkładu ale również do pudru, różu, brązera, rozświetlacza, korektora
-bardzo łatwo je umyć
-pędzle dobrej jakości posłużą na kilka lat
-nie zawsze docierają w miejsca trudno dostępne, np. w okolice nosa
-mogą pozostawiać smugi
-włosie naturalne może uczulać
-można nimi nałożyć zbyt dużo produktu
-należy je prać po każdym użyciu, inaczej są siedliskiem bakterii

Przyznam się szczerze, że nie mam ulubionego narzędzia do nakładania podkładu. Najmniej jestem zadowolona z tego jaja (tego konkretnego na zdjęciu) - jest okrutnie twarde i nie mogę się przekonać do jego używania. Będę musiała się rozejrzeć za jakimś innym (jeśli macie swoje ulubione gąbki-jaja dajcie mi znać w komentarzu jakie konkretnie). Najbardziej lubię smyrać się pędzlami albo palcami, bo jest to bardzo wygodne :)
Dajcie znać, czym Wy nakładacie podkład :)

15 komentarzy:

  1. Ja zdecydowanie pędzlem :) Co prawda baaardzo rzadko używam już podkładów płynnych, ale jeżeli tak, to tylko pędzlem - czasem flat top, czasem "kulką" :) Raz się okazało, że wszystkie pędzle brudne i musiałam posiłkować się palcami, to stwierdziłam, że już nie potrafię tego robić :D

    No a minerały to już wiadomo :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku niektórych podkładów nie da się nałożyć pędzlem. Np. mam takie wrażenie, że pigment z kremu DD Bell/Ladycode zostaje w pędzlu :O Na minerałach się niestety nie znam :(

      Usuń
  2. ja najprościej jak się da: jak krem. trochę podkładu na dłoń, rozcieram i smaruję twarz. nie zauważyłam żadnych wad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtańszy i najszybszy sposób :)

      Usuń
  3. Pędzle i palce są dla mnie najlepszym sposobem aplikacji podkładu i nie wyobrażam sobie robić tego czymś innym.Testowałam wiele gąbek oraz Beauty Blender i niestety się zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to znaleźć coś odpowiedniego dla siebie :D

      Usuń
  4. Kremowe podkłady nakładam pędzlem języczkowym, sypkie kabuki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory używałam gąbeczek, ale chciałabym się przerzucić na pędzle, jednak cały czas szukam jakiś w miarę przestępnej cenie,a dobre. Masz może jakieś do polecenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam podkładu mineralnego w związku z czym do jego nakładania używam pędzla flap topa z Ecotools :).

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nakładam "jajkiem" z real techniques i bardzo sobie chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie potrafiłam nigdy gąbeczkami lub pędzlami nakładać :P Zawsze tylko palcami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Płynne nakładam palcami, ale teraz najczęściej korzystam z podkładu Anabelle Minerals i tu idealnie sprawdza się pędzel. Gdybym miała go myć codziennie, chyba bym zwariowała;) Robię to raz w tygodniu i nie mam większych problemów z cerą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podkład nakładam pędzlem i chyba na razie tak zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie podkład nakładam palcami i jest nieźle :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)