poniedziałek, 8 grudnia 2014

Pomysł na prezent: Rae Morris "Makijaż bez tajemnic"

Cześć!
Dzisiaj znowu o książce, ale chyba już ostatni raz :D Tym razem o prawdziwej makijażowej biblii, która będzie idealnym prezentem dla osób zakręconych na punkcie wizażu :)

Rae Morris "Makijaż bez tajemnic"

Mam tę pozycję już dość długo i często do niej wracam, kiedy szukam inspiracji. A jest ich sporo! Książka ma ponad 250 stron i jest prawie w formacie A4. Jest masa pięknych zdjęć i makijaży krok po kroku łącznie z opisem. Jest też cały rozdział poświęcony oczom azjatyckim.
Na początku autorka omawia makijażowy niezbędnik, opisuje pędzle, przygotowanie skóry, kształty brwi czy sztuczne rzęsy - czyli podstawy. Następnie przechodzi do tabel kolorystycznych, z których można się dowiedzieć, jakie kolory będą odpowiednie do danej tęczówki i co ją podkreśli. Niestety, R. Morris pominęła (znowu!) szare oczy.
Po podstawach przychodzi czas na makijaże. Są różne - odważne, delikatne, wykonywane na paniach w różnym wieku i o różnych karnacjach. Jest to solidna dawka inspiracji. Kolejne strony o modelowaniu twarzy, podkładzie, brązerach, rozświetlaniu, ustach i policzkach oraz o szybkim makijażu. W tych rozdziałach jest sporo informacji, tricków i porad oraz oczywiście pięknych zdjęć.
Jestem naprawdę zadowolona z tej książki i cieszę się, że ją mam :) Można ją kupić w Empiku oraz na Allegro (ja ją miałam za 60 zeta z przesyłką na paczkomat), ale można też popytać w księgarniach.
Jeśli interesuje Was taka tematyka, to zapraszam na pozostałe recenzje książek o wizażu i charakteryzacji: Kryolan "Podręcznik charakteryzacji" | Rae Morris "Makijaż w mgnieniu oka" | Taylor Chang-Babaian "Stylowy makijaż oczu" | Katarzyna Kozłowska-Kołodziejska "Akademia makijażu" |

Macie tę książkę? Podoba się Wam? :D

4 komentarze:

  1. chyba byłby to trafiony prezent dla przyjaciółki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj chciałabym taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam tej książki, ale ogólnie nie przepadam za kupowaniem książek o makijażu, zamiast tego wolę kupić kosmetyk :p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :* To bardzo motywuje do pisania :) Na komentarze odpowiadam pod danym postem.
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ;)
Na pewno Cię odwiedzę i jeśli będę miała coś do napisania, skomentuję ;)